• About us
    • Esprit School of Business
    • Vision, Mission & Values
    • Honoris United Universities
    • Governance
    • International
    • PRME
  • Programs
    • Bachelor’s degree
      • Management Sciences
      • Business Computing
      • Applied Mathematics
    • Masters
      • Digital Management & Information Systems
      • Digital Marketing
      • Business Analytics
      • Accounting, Control, Audit
      • Actuarial Management & Mathematical Modeling
      • Digital Finance
    • Work-study program
      • MDSI in work-study program
    • International Classes
      • Bachelor in Business Computing
      • Professional Master in Business Analytics
    • Double degree
      • Academic Partners
  • Admission
    • Admission tests
    • Registration
    • Masters forum
  • Faculty
    • Teaching & Pedagogy
    • Teaching staff
    • ESB recruits
  • RDI
    • Research teams
      • Economics, Accounting, Finance & Law
      • Marketing
      • Management & Organization
      • Innovation & Sustainable Development
      • Research professors affiliated with research teams at ESPRIT School of Engineering
    • Research policy
    • Research structure
    • Missions
    • Values
    • Research strategy 2022-2024
  • Student life
    • Campus
    • Clubs
    • Alumni
  • Company
    • Corporate space
    • Our partners
    • Business encounters
  • Events
    • Seminars
    • Upcoming events
    • News
  • Français
  • Français
  • About us
    • Esprit School of Business
    • Vision, Mission & Values
    • Honoris United Universities
    • Governance
    • International
    • PRME
  • Programs
    • Bachelor’s degree
      • Management Sciences
      • Business Computing
      • Applied Mathematics
    • Masters
      • Digital Management & Information Systems
      • Digital Marketing
      • Business Analytics
      • Accounting, Control, Audit
      • Actuarial Management & Mathematical Modeling
      • Digital Finance
    • Work-study program
      • MDSI in work-study program
    • International Classes
      • Bachelor in Business Computing
      • Professional Master in Business Analytics
    • Double degree
      • Academic Partners
  • Admission
    • Admission tests
    • Registration
    • Masters forum
  • Faculty
    • Teaching & Pedagogy
    • Teaching staff
    • ESB recruits
  • RDI
    • Research teams
      • Economics, Accounting, Finance & Law
      • Marketing
      • Management & Organization
      • Innovation & Sustainable Development
      • Research professors affiliated with research teams at ESPRIT School of Engineering
    • Research policy
    • Research structure
    • Missions
    • Values
    • Research strategy 2022-2024
  • Student life
    • Campus
    • Clubs
    • Alumni
  • Company
    • Corporate space
    • Our partners
    • Business encounters
  • Events
    • Seminars
    • Upcoming events
    • News
  • Français
  • Français

Marketing

Accueil › Recherche › Marketing

Composition

L‘équipe de recherche MARK’In est composée des membres suivants :

Axes de recherche :

Les chercheurs de l’équipe MARK’In se concentrent sur les thématiques suivantes :

Marketing digital


Nous nous intéressons aux nouvelles approches et aux opportunités offertes par le data-driven marketing et le marketing digital, profitant des technologies issues du Big Data et de l’IA. De plus, nous travaillons sur l’accompagnement des entreprises dans la mise en œuvre de stratégies marketing digitale. Nous sommes aussi intéressés à explorer le rôle des outils-marketing des réseaux sociaux (e.g. les influenceurs digitaux) dans la stratégie marketing digitale.





Marketing responsable
au service du développement durable

Nous nous intéressons aux stratégies d’intégration du marketing et de la consommation socialement responsable dans les entreprises. En particulier, nous nous focalisons sur l'interaction entre le marketing et le développement durable pour accompagner les entreprises à anticiper les aspects environnementales, éthiques et sociales dans l’élaboration et la mise en œuvre de leur stratégie marketing. Nous sommes aussi intéressés à accompagner les entreprises pour mettre en place une démarche et une politique Green Marketing qui vise à intégrer les problématiques écologiques dans leurs stratégies de marketing. Enfin, nous étudions l’impact de la publicité verdoyante (“greenwashing”) sur le comportement du consommateur et sur l’image de marque. 

Liste des Publications récentes:

  • Mestaoui, I. & Benali, A. (2022)
    Tourism in Tunisia : Evolution of the tourism sector from the 60s until today in Gohar, Amir (Ed) Tourism Governance :              A Critical Discourse on a Global Industry. Berlin, Boston: De Gruyter Oldenbourg.
Visitez le lien
  • MEJRI BRIKI Olfa et BEN HARIZ Hanen (2020)
    Mise en place d’une campagne de lancement d’un nouveau pack Goûter Président pour le compte de l’IAT : Cas Président, Centrale de Ressources Pédagogiques.
Visitez le lien
  • Mestaoui, I., Touzani, M. (2020)
    Investigating Travelers’ Dilemma in Managing Their Online/Offline Presence on Travel Experience. In : Bach Tobji, M.A., Jallouli, R., Samet, A., Touzani, M., Strat, V.A., Pocatilu, P. (eds) Digital Economy. Emerging Technologies and Business Innovation. ICDEc 2020. Lecture Notes in Business Information Processing, vol 395. Springer, Cham.
Visitez le lien
  • Fatma Abdellah-Kilani and Rihab Zorai, (2019)
    “Brand Origin Recall Accuracy (BORECA): a new measure of brand origin salience”, International Marketing Review, Vol. 36 No. 3, pp. 464-482.
Visitez le lien
  • Rihab Zorai et Hamida Skandrani (2018)
    “Comportement multi-canal entre magasin physique et site web marchand : Facteurs explicatifs du choix du canal et trajectoires adoptées “. International Journal of Economics & Strategic Management of Business Process, Vol. 14, pp. 61-71.
  • Rihab Zorai Charfeddine & Fatma Abdallah Kilani (2016)
    “Ethnocentrisme, Religiosité et Matérialisme : cas du vêtement dans un pays en transition” , la Tunisie. International Journal of Economics & Strategic Management of Business Process (ESMB) Vol. 6, pp. 1-8.

  • NousContacter
  • Concoursd'admission
  • Programmesde formation
About us
Esprit School of Business
Vision, Mission & Values
Honoris United Universities
Governance
International
PRME
Programs
Bachelor’s degree
Masters
Work-study program
International classes
International classes
Double degree
International classes
Student life
Campus
Clubs
Alumni
Admission
Admission tests
Registration
Masters forum
Company
Corporate space
Our partners
Business encounters
Faculty
Teaching & Pedagogy
Teaching staff
ESB recruits
Events
Seminars
Upcoming Events
News
Teaching Staff
RDI
Research teams
Research policy
Research structure
Missions
Values
Research strategy 2022-2024
Campus ESB Lot N° 46, Z.I Chotrana II, 2088, Ariana, Tunisia
Email : contact.esb@esprit.tn Phone : +(216) 70 168 700

Follow us

© 2021 Esprit School of Business. All Rights Reserved

Powered by Same Team

  • NousContacter
  • Concoursd'admission
  • Programmesde formation